Rozmowa z konsultantem infolinii banku – czy i kiedy klient ma prawo odsłuchać rozmowę?

W obecnych czasach wiele umów dotyczących oferowanych przez banki produktów zawieranych jest telefonicznie. To bardzo wygodne rozwiązanie. Każda rozmowa z bankowym konsultantem jest, dla bezpieczeństwa nagrywana. Nagrania te nie tylko stanowią dowód zawarcia umowy, ale są podstawa oceny pracy konsultantów. W przypadku wystąpienia ewentualnych niedomówień, czy w sytuacji, gdy zapis umowy w formie papierowej różni się od oferty przedstawionej telefonicznie klient, wbrew pozorom, nie ma ułatwionego dostępu do zapisów rozmowy. Banki bowiem nie maja obowiązku wydania takiego nagrania na wniosek klienta. Według przepisów prawa banki nie mają obowiązku wydawania klientom nagrań call center. Jednak każdy ma prawo wglądu do danych osobowych zbieranych w trakcie takiej rozmowy. Praktycznie więc banki mogą jedynie informować o przebiegu rozmowy. Nieliczne wychodzą naprzeciw oczekiwaniom (na przykład PKO BP, który udostępnia na wniosek nagranie, czy PEKAO SA, który umożliwia osobiste odsłuchanie rozmowy w placówce banku, w specjalnym, poufnym pomieszczeniu, czy też Bank Pocztowy, Credit Agricole i Alior Bank), ale większość udostępnia stenogramy dopiero na wniosek organów ścigania. Warto jednak, w sytuacjach uzasadnionych, wnosić o odsłuch, czy udostępnienie nagrania, gdyż w zależności od sprawy banki podchodzą do tematu różnie i po indywidualnym rozpatrzeniu każdego takiego wniosku mogą zmieniać decyzje. Banku nie obowiązuje w stosunku do osoby, która była nagrana, tajemnica bankowa. Stąd tez, według wielu prawników, warto podnosić, na podstawie jakich przepisów prawa bank nie chce udostępnić nagrania.

Jeśli zawieramy jakąkolwiek umowę przez telefon, w dość krótkim czasie dostajemy umowę zawarta uprzednio telefonicznie, w formie papierowej, wraz z innymi załącznikami do umowy. Należy dokładnie zapoznać się z jej zapisami, gdyż może się okazać, że albo konsultant wprowadził nas w błąd, albo my źle zrozumieliśmy zasady dotyczące określonego produktu bankowego. Jeśli znajdziemy nieprawidłowości mamy czas na rezygnacje z umowy – w ciągu 14 dni możemy odstąpić od umowy zawartej przez telefon, bez żadnych sankcji.

Sprawdź najnowsze oferty banków:
Kredyty gotówkowe zestawienie październik 2018
Pożyczki pozabankowe zestawienie październik 2018
Konta osobiste zestawienie październik 2018
Lokaty bankowe zestawienie październik 2018
Karty kredytowe zestawienie październik 2018

Portal Kredytyfinanse.pl specjalizuje się w promocji ofert banków i ekspertów finansowych z Poznania. Na naszej stronie znajdziecie bezpłatne usługi pośrednictwa finansowego, aktualne oferty pożyczek pozabankowych, najlepsze promocje kredytów gotówkowych i hipotecznych, a także lokaty terminowe, karty kredytowe VISA oraz MasterCard w formie zestawień i porównań. W 2018 roku szczególnie polecamy bezpłatne konta osobiste oraz tanie kredyty samochodowe. Zapraszamy do kontaktu!